R a p 30 T

شهر رپ = بزرگترین مرجع رپ

R a p 30 T

شهر رپ = بزرگترین مرجع رپ

بیوگرافی رپرهای خارجی

بیوگرافی رپرهای خارجی


بیوگرافی 2paC

با زندگینامه Tupac Amaru Shakur Mekaveli اومدم! اون خیلی رپر بزرگیه و آلبومهای جدیدش همشون باحالن. همونطوری که میدونید مادرش البومهای جدیدشو جمع آوری می کنه و بیرون می ده، ولی به نطر خیلیها هنوز زنده هستش و بر میگرده! بیش از اینمنتظرتون نمی ذارم :
او در Brooklyn در New york به دنیا آمدو مادر او با نام Afeni در 16 ژوئن 1971 کسی را به دنیا آورد که سبک رپ را متحول کرد! Tupac Amaru در زبان Inka به معنی مار درخشنده و Shakur در عربی به معنی متشکر از خداوند می باشد. مادرش او را با تئاتر آشنا کرد و توپاک 12 ساله را در یک تئاتر با نام A raising sun شرکت داد.
در سپتامبر 1986 او به مدرسه هنر Baltimore رفت و شروع به تحصیل بازیگری کرد. در ژوئن 1988 او و خانواده اش به Marin city در California رفتند. او گفت که ترک مدرسه اش خیلی روی او تاثیر گذاشت. او به این مساله به عنوان ترک بازیگری یاد میکند. او در همان سال با همسایگان خود شروع به فروش مواد مخدر می کند.

در آگوست سال 1988 ، Mutulu shakur پدر خوانده او به جرم شرکت داشتن در دزدی از ارتش آمریکا به 60 سال زندان محکوم شد. در سال 1990 او به عضویت Digital Underground در آمد و به عنوان خواننده و رقاص استخدام شد. در همین سال او متوجه شد که مادرش مواد مخدر مصرف می کرده است. در سال 1991 او در آهنگ This is an E.P.Release یک Verse را خواند. همان یک ورس، باعث شد که توجه استودیوی Interscope records به او جلب شود. او در همین سال آلبوم 2pacalypse now را بیرون داد.
در 12 نوامبر 1992 او با یک جریمه 10 میلیون دلاری به پلیس Oakland به علت خشونت ودستگیری مواجه می شود.
در 22 سپتامبر 1992 رئیس جمهور وقت آمریکا اظهار کرد که آلبوم 2pacalypse now در دل مردم امریکا جا ندارد. (م. زرشک!)
در 1 فوریه 1993 آلبوم Strictly 4 my NIGGAZ بیرون داده شد که Platinum شد. در 13 مارس 1993 او با راننده لیموزین خود به مشاجره پرداخت، چون راننده از استعمال مواد مخدر در داخل ماشین ناراحت شده بود. ولی توپاک متهم نشد. در 5 آوریل 1993 او به جرم ضرب و شتم یک خواننده رپ در حین اجرای کنسرت با چوب بیسبال در Lansing در ایالت Michigan دستگیر شد و به 10 روز زندان محکوم شد.
در 30 نوامبر 1994 او در لابی استودیوی Times square مورد اصابت 5 گلوله قرار گرفت و جواهرات او به ارزش 40,000 دلار به سرقت رفت. او بهد از 4 ساعت از بیمارستان مرخص شد ولی عامل این درگیری پیدا نشد.
در 1 آوریل 1991 آلبوم Me against the world را بیرون داد که شماره یک چارتها شد و با کمک آهنگ Dear mama، 2 بار پلاتینوم شد. در اکتبر 1995 او با استودیوی Death row records قرارداد بستو و ضیط آلبوم All eyez on me را شروع کرد. در 13 فوریه 1996 هم این آلبوم بیرون داده شد. این آلبوم بیش از 9 میلیون کپی فروخت، 5 بار پلاتینوم شد و اولین آلبومی بود که به صورت اوریجینال، 2 Cd داشت. در می 1996 او با کمک Snoop dogg ویدیوی آهنگ 2 of Amerikaz most wanted را ساخت و در این ویدیو، کاریکاتوهای Biggie و Puffy را نشان داد. کسانی که به گفته او در سوء قصد به جانش دست داشتند.
او در هنگام ترک مسابقه بین Bruce seldom و Mike tysin در لاس وگاس، هنگامی که در ماشین Suge knight (یکی از رفقای او و شیرکش در Death row records ) نشسته بود، 4 بار مورد اصابت گلوله قرار گرفت. توسط مردی ناشناس در یک کادیلاک سفید رنگ. او بلافاصله به مرکز درمانی دانشگاه برده شد. در یک عمل جراحی، نصف شش او را بیرون آوردند. 6 روز بعد، در جمعه، 13 سپتامبر 1996 در ساعت 4:03 بعد از ظهر در گذشت و بدنش را چند روز بعد به خاک سپردند. او فقط 25 سال داشت. آلبومهای بعدی او، Makaveli ، R U Still Down? (Remember me) ، Greatest hits ، Better dayz ، Untill the end of time ، Ready to die ، Loyal to the game می باشند. روحش شاد...!


***


بیوگرافی Eminem

نام مارشال ماترز (Marshal Mathers)
متولد 17 اکتبر 1972 در میسوریای امریکا
Eminem در سن 12 سالگی به دیترویت رفت و ساکن آنجا شد و در همانجا بود که به دنیای موسیقی وارد شد و از همان زمان با دیگران رقابت داشت.
وی تصمیم گرفت که یک اسم هنری برای خود انتخاب کند و اسمی که شامل دو اسم باشد. به همین خاطر اسم Eminem را برای خود برگزید. پشت کار او در عرصه هنر باعث شد که paul Rosenberg تحت تاثیر قرار بگیرد. کسی که بعدا مدیر اجرایی Eminem شد.
در سال 1995 Eminem اولین کار خود را با عنوان soul intent روانه بازار کرد. در طی ضبط این آلبوم Eminem با یک جوان دیگر آشنا شد که Proof نام داشت.و Proof از Eminem خواست که وارد گروه 6 نفری آنها شود.گروه برای Eminem حکم خانواده ای را داشت که او تازه وارد آن شده بود. خانواده ای که همه اعضای آن به یکدیگر کمک میکردند و همه با هم کار میکردند و پشتیبان یکدیگر بودند.
پس از یک سال کار در گروه یعنی در سال 1996 Eminem تصمیم گرفت که به تنهایی به کار خود ادامه دهد. هر چند که او برای این کار از پشتوانه مالی کافی برخوردار نبود و همچنین در زندگی خصوصی وی نیز مشکلاتی بوجود آمده بود. همسر او از ملاقات وی با دخترش جلو گیری میکرد و چاره ای برای Eminem باقی نماند جز این که او را طلاق دهد و به پیش مادرش Debbie برود. در حالی که روابطش با مادرش نیز تیره و تار بود.
Eminem در اشعارش مادرش را به این متهم میکرد که کار های نادرست انجام میدهد و بیش از حد از دارو های مضر استفاده میکند. و در مقابل نیز مادرش از او شکایت میکرد.
سپس در سال 1997 Eminem یک کار جالب انجام داد و آن این بود که یک شخصیت دگرگون شده مجازی از خود آفرید و نام او را shady گزاشت. این شخصیت جدید او باعث شد تا در رپ به یک شخصیت جنجالی و جالب تبدیل شود. سپس او به عنوان نفر دوم موسیقی رپ لسانجلس انتخاب شد که بعد از این موفقیت مورد توجه Dr.Dre قرار گرفت.
Dre تحت تاثیر اشعار Eminem قرار گرفت و قدرت جاذبه اشعار Eminem او را وادار کرد که در سال 1999 به Eminem کمک کند و آلبوم Slim shady وارد بازار شود. به نظر میرسد که این آلبوم باعث شد تا اوضاع مالی او کمی بهتر شود و با همسرش آشتی کند و دوباره با یکدیگر ازدواج کنند. هرچند که این آشتی باعث میشد که در کار Eminem مشکلاتی بوجود آید.
با آمدن آلبوم My name is دگرگونی شدیدی در موسیقی رپ بوجود آمد. همچنین رنگ پوست و موی او باعث شد که خیلی ها او را به عنوان الگو بپذیرند.
در سال 2000 خیلی همهمه بود. در آن سال Eminem آلبودم Mathers را وارد بازار کرد (ماترز فامیلی خود اوست) که در اولین هفته بیش از دو میلیون نسخه به فروش رسید و باعث شد که جوایز زیادی به او تعلق گیرد.
در ماه ژوئن در یک کلوپ او با مردی که قصد لب گرفتن از او را داشت (مرتیکه همجنس باز) درگیر شد و همین امر دلایلی را بوجود آورد که همسرش دوباره از او طلاق بگیرد.
در سال 2001 او دوباره با همسش آشتی کرد و با هم ازدواج کردند. ولی این ازدواج نیز دائمی نبود و اینبار نوبت همسرش بود که تقاضای طلاق دهد.
سپس در سال 2002 او بعد از آشنایی با کارگردان مشهور سینما Curtis honson تصمیم گرفت که در فیلم Amile بازی کند. سپس آلبوم Eminem show وارد بازار شد که مثل آلبوم های قبلی او فروش خوبی داشت.
همچنین فیلم Amile بازتاب گسترده ای داشت و موسیقی این فیلم به نام lose yourself به عنوان تاثیر گزار ترین آهنگ سال انتخواب شد.
در سال 2003 آلبوم Eminem show به عنوان بهترین آلبوم رپ انتخواب شد.
50 سنت گروه رپ دیگری است (اسمشو توی تهران رو درو دیوار نوشته) که کارهای زیبا و جذاب زیادی را با Eminem اجراکردند.همچنین این گروه در آلبوم جدید خود با عنوان In club از وجود Eminem بهره جسته است.


***


بیوگرافی XZIBIT

Xzibit کار خود را باپیوستن به گروه Likwit که بخشی از رپرهای West Coast بود آغاز کرد .این گروه شامل افرادی مانند King Tee . Defari & Tha Liks بود . بعد از امضاء قرارداد در سال ۱۹۹۶ وی اولین و دومین آلبوم خود را منتشر کرد . با انتشار این آلبومها وی اعتبار باور نکردنی در موزیک رپ خیابانی (Street) بدست آورد .وی استعدادهای فراوانی از خود در این زمینه نشان داد و فعالیتهای بسیاری را با رپرهای دیگر از جمله Snoop Dogg , Dr.Dre , Emin3mو Ice Cube انجام داد . وی بعد از یک تور هنری آلبوم Restless رامنتشر کرد که کنایه به مایه ای (پول) بود که در طی این تور بدست آورده بود . حدود ۲ سال بعد آلبوم بعدی خود را در کلمبیا منتشر کرد .وی هم اکنون در گروهی بنام Strong Arm Steady فعالیت دارد .



***


بیوگرافی AKON

آلیونه ایکان تیام (Aliaune Akon Thiam) در کشور سنگال متولد شد . پدر وی یکی از نوازندگان مهروف جاز (Jazz) بود . نام پدر وی مور تیام بود
(Mor Thiam) . او به همراه خانواده اش در نیوجرسی ایالات متحده ساکن شدند . او برای اولین بار سبک هیپ - هاپ را در آنجا مشاهده وبه عبارتی کشف کرد .جالب این است که او به دلایلی مدتی را در زندان گذراند .البته او در این مدت وقت خود را صرف کار برروی ایده های خود برای موسیقی کرد .
او بهمحض آزادی از زندان فهالیتهای موسیقی خود را با نوشتن و ضبط تراکهای (Track) در استودیوی خانگی خدو آغاز کرد . نوارها و موسیقی وی راه خودشان را با کمپانی (SRC/Universal) پیدا
کردند و با وجود مشکلاتی که در سر راه انتشار نوارهای وی بود بالاخره آلبوم وی منتشر شد .
شروع به کار وی از ژوئن ۲۰۰۴ بود


***

برای دانستن بیوگرافی رپر مورد علاقه خود نام وی را در بخش نظرات به اطلاع ما برسانید.

***

این بلاگ در حالت آزمایشی میباشد، با نظرات(انتقادات و پیشنهادات)خود مارا در بهبود و پیشرفت بلاگ یاری فرمایید.

کپی برداری از مطالب بلاگ تنها با ذکر منبع یعنی (WwW.Rap30T.blogSKY.cOm)مجاز میباشدوهرگونه کپی برداری غیر مجاز باعث محدودیت اطلاع رسانی و آموزشی بلاگ میگردد.

در حال حاظر این بلاگ هیچگونه شعبه ایی در هیچ بلاگری ندارد و هر گونه شباهت اسمی و یا لینک به صورت تصادفی و یا سوءاستفاده میباشد.

با تشکر از بازدید شما : مدیر بلاگ DeltA
نظرات 2 + ارسال نظر
moeen6990 سه‌شنبه 28 اسفند‌ماه سال 1386 ساعت 02:45 ق.ظ

وبلاگ جالبیه.
اگه بیوگرافی snoop dogg رو بزارید ممنون میشم.

عسل شنبه 1 تیر‌ماه سال 1387 ساعت 04:42 ق.ظ

اگر یه بخشی اضافه کنی که بهترین کارای رپرای خارجی رو بذاری همراه با text هاشون عالی میشه

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد