R a p 30 T

شهر رپ = بزرگترین مرجع رپ

R a p 30 T

شهر رپ = بزرگترین مرجع رپ

نگارش رپ و شیوه های رپ خوانی

نگارش Rap : و شیوه های رپ خوانی

گذشته از جریان آهنگین و سلیس، تنها بخش مهم دیگر در Rapping عبارتست از "قافیه".
در HipHop تکیۀ واقعی به تعداد قافیه ها میباشد. هرچه تعداد قافیه ها بیشتر باشد ارزش اثر افزایش می یابد. (درست مانند نثر مسجع.)
شیوه های رپ خوانی:
همراهی دیگر رپرها با یک رپر در موسیقی اش امری معمول است. این رپرها در یک آهنگ به صور گوناگون می خوانند : یا هم آوایی، یا هریک جداگانه قسمتی از تصنیف را میخوانند، یا در قالب سوال و جواب با یگدیگر به مناظره میپردازند و یا نزاع میکنند.

اصلی ترین شیوه های رپ خوانی عبارتند از :

- رپ خوانی خلاقانه (Freestyle Rapping)
- نزاع و زد و خورد (Battle Rapping)
رپ خوانی خلاقانه و بدون قاعده (Freestyle Rapping) :

این سبک بر سه نوع است :

- بازگو نمودن نظرات به صورت آزاد (اما بدون انحراف از موضوع)
- خلاقیت و نوآوری در خواندن
- حاضرجوابی

هرگاه قطعه رپی شنیدید که در آن خواننده شما را به داستان های دیگر ارجا داد، صدای دشمنش را تقلید کرد و یا شخصیت اورا عملا برایتان به تصویر کشید، قطعه فوق Freestyle است.

نزاع و زد و خورد (Battle Rapping) :

این شیوه رپ خوانی که همچنین میتوان آنرا شاخه ای از شیوه Freestyle دانست عبارتست از مبارزه بین دو یا چند رپر در حضور شنونده.
بد و بیراه گفتن و کری خواندن از سنت های این شیوه میباشد که به گروه Dozen و همچنین عبارات کری محمدعلی کلی -اسطورۀ بوکس- باز میگردد. نکتۀ جالب اینکه تعیین برندۀ این نزاع به حضار واگذار میشود.
مطابق نظر Kool Moe Doe رپ مبارزه ای موفق آنست که بر نقاط ضعف حریف تکیه کند. سعی در تخریب نقاط قوت طرف مقابل، تنها موجب شکست رپر و قطعۀ او میشود.
ترانه های BackDown اثر 50Cent و Go To Sleep اثر Eminem نمونه های موفقی از Battle Rap هستند.
حاضرجوابی (Fully Freestyled) :
پیچیده ترین سبک Rap میباشد. خواننده برای ورود به این سبک باید کاملا حرفه ای بوده و اشراف کاملی به موضوع رپ داشته باشد. هیچ متن از پیش نوشته شده ای وجود نداشته و رپر تمام عبارات مبارزاتی خود را فی البداهه بر زبان می آورد. این شیوه تاثیرگذارترین و زنده ترین میباشد و در اجراهای زنده به کار می آید. چرا که رپر سناریویی زنده را اجرا میکند. مثلا به محض مشاهده دشمن به تمسخر نحوۀ صحبت کردن، شیوۀ راه رفتن و لباسهای او میپردازد.



***


این بلاگ در حالت آزمایشی میباشد، با نظرات(انتقادات و پیشنهادات)خود مارا در بهبود و پیشرفت بلاگ یاری فرمایید.

کپی برداری از مطالب بلاگ تنها با ذکر منبع یعنی (WwW.Rap30T.blogSKY.cOm)مجاز میباشدوهرگونه کپی برداری غیر مجاز باعث محدودیت اطلاع رسانی و آموزشی بلاگ میگردد.

در حال حاظر این بلاگ هیچگونه شعبه ایی در هیچ بلاگری ندارد و هر گونه شباهت اسمی و یا لینک به صورت تصادفی و یا سوءاستفاده میباشد.

با تشکر از بازدید شما : مدیر بلاگ DeltA
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد